למכון ABC דרושים
אקדמאים או סטודנטים, עם יוזמה ומעוף, להוראת תכניות המכון, המלוות בהשתלמויות, הדרכה וליווי.
דרישות הכרחיות:
נסיון בהדרכה או למידה.
אנגלית ברמה אקדמית.
חושבים שאתם מתאימים? צרו קשר!

תגבור למידה לגלאי ד'-ט'

אנו מפעילים מגוון תוכניות ייחודיות לתגבור השיחה, הבנת הנשמע, הכתיבה והקריאה. התוכניות מיועדות לתלמידים בכתות ד'-י' הרוצים לקדם את יכולתם בשפה.

רציונל התוכנית:
תוכנית התגבור משלבת בין רכישת יסודות השפה האנגלית, לבין התנסויות אישיות-חברתיות ורגשיות במהלך השיעור. משמע: שילוב למידת השפה האנגלית באמצעות תהליכים של "שפת הלב" - אינטליגנציה רגשית.
"אין למידה אינטלקטואלית ללא רגש -
ואין רגשות ללא מעורבות השכל".פרופ' בראון (1990)

* אוכלוסייה:
תלמידי כיתות ד' - ט', שאינם שולטים בצורה מספקת ביסודות קרוא וכתוב ו/או במבנים דקדוקיים ותחביריים בשפה האנגלית, ובעלי אוצר מילים וביטויים דל.

* מטרות:

תחום רגשי-אישי:

  1. לקרב את התלמיד אל השפה האנגלית, דרך חיבור רגשי וחוויה חברתית. השפה כדרך לביטוי
    של נושאים קרובים לעולמו ולבו של התלמיד - מקדמת הנעה ולמידה משמעותיים.
  2. לאפשר לתלמיד להרגיש בנוח עם השפה בכלל, ועם תחום הדיבור והשתתפות הפעילה בכיתה, בפרט.
    רבים חוששים להתבטא באנגלית ולטעות,מטרת התוכנית לעודד התנסות ולקדם תחושת מסוגלות בשפה.
  3. לחזק דימוי עצמי ודימוי לימודי ולשפר את הביטחון העצמי של הלומד שפה זרה ובלתי מוכרת.
    להגביר את האמון בתהליכי למידה ושינוי, אשר ישפיעו על ההישגים בתחומי לימודי אחרים.

תחום לימודי:

  1. לבסס הטמעה של בסיסי ידע ושליטה בשפה האנגלית (אוצר מילים, ביטויי-שיחה, דקדוק בסיסי, מבנים תחביריים,
    יסודות קריאה וכתיבה, ועוד) מתוך חוויה ייחודית והתנסות אישית.
  2. לתמוך ולסייע לתלמיד להשלים פערי ידע לרמה הנלמדת בכיתת האם.
  3. לשפר את מיומנויות הלמידה של התלמיד, בעיקר בתחום רכישת שפה זרה.
  4. להקנות מיומנויות לניתוח טקסטים באנגלית .

* אמצעים:

  1. בניית התנסויות לימודיות- רגשיות (אישיות וחברתיות) המבוססות על נושאים מעולם התוכן של התלמיד.
  2. שילוב טכניקות למידה מגוונות המבוססות על תיאורית האינטליגנציות (תנועה וספורט, דרמה, סיפורת, תחרויות, משחקי קופסא, משחקי לוח, חידות ותשבצים ועוד).
  3. ניתוח טקסטים מדורגים בדרכים ייחודיות לתוכנית , תוך הקניית אוצר מילים חדש ולימוד מבנים דקדוקיים ותחביריים.
  4. התחברות אל תוכנית הלימודים הבית ספרית וביצוע "הטרמה" – עיבוד מראש, של החומר הנלמד בכיתה.
  5. שילוב סדנאות בנושא אסטרטגיות למידה כגון: סגנונות למידה, טכניקות לשיפור הזיכרון, לימוד למבחנים.
    ובנושא המוטיבציה: שיטת מתמ"ר, הדימוי עצמי, התמודדות עם כשלון, טכניקות להערכת השגים עצמית
    ועצמאית ועוד.
  6. תוכנית מעקב אישית לכל תלמיד המתעדת את התקדמותו, במישור המוטיבציה,
    ( ביצוע המטלות הניתנות בשיעור ומשימות הניתנות לבית ), ובמישור הלימודי (פירוט ציוני משימות, בחנים ומבחנים).
  7. חוזה למידה המחייב כל תלמיד לעמוד בדרישות תוכנית התגבור כפי שיוגדרו מראש.

ללמידה על פרוייקט תוכניות הקיץ "מעברים" -מנצחים אנגלית -הצעה לארגונים לחצו כאן

לקבלת פרטים נוספים על התוכנית לחצו כאן

Uprise בניית אתרים Uprise - בניית אתר תדמית וחנות וירטואלית באינטרנט